Formålet med kurset er at være bedre klædt på til at forstå, håndtere og udnytte situationer, hvor mennesker er uenige. Vi ser på hvad der sker, når mennesker bliver pressede og - måske uden at ville det - optrapper konflikter. Fokus er på, hvad vi kan gøre for mest hensigtsmæssigt at bidrage til at nedtrappe konflikter. Vi vil tale om eksempler fra dagligdagen i virksomheden, og om hvordan begge parter har mulighed (og ansvar) for at samarbejde konstruktivt.
-
Dato AMU-mål Titel Dage 11.02.2025 - 13.02.2025 49824 Konflikthåndtering, kommunikation og adfærd 3 Afholdesform Garantikursus Min. antal tilmeldte Dagundervisning Nej 12 Kviknummer Tilmeldingsfrist 86140349824-0225 27. januar 2025 Dato 11. februar 2025 AMU-mål 49824 Titel Konflikthåndtering, kommunikation og adfærd Dage 3 Afholdesform Dagundervisning Garantikursus Nej Min. antal tilmeldte 12 Kviknummer 86140349824-0225 Tilmeldingsfrist 27. januar 2025 -
Har du spørgsmål
Ring til Isabella på 9698 1072
- eller udfyld formularen
Relaterede kurser
Grundlæggende konflikthåndtering
Du får forståelse for, hvordan og hvorfor konflikter opstår og indsigt i, hvilke roller man selv og andre kan have i en konflikt. Desuden får du kendskab til, hvordan konflikter trappes op og trappes ned. Faget er lånt af EUC Nord.
Lederens konflikthåndtering og vanskelige samtaler
Hvad kan du efter at have fulgt dette kursus? Kurset indgår også i den grundlæggende lederuddannelse. Efter uddannelsen kan du i ledelsesfunktionen - gennem sit kendskab til teorier om konflikter, deres udvikling og parternes reaktioner - forebygge og håndtere konflikter og gennemføre samtaler med konfliktpotentiale.
Konflikthåndtering og grundlægende kommunikation
Du får viden om kommunikative teknikker og hvordan man kan håndtering forskellige mennesketyper, når der opstår konflikter.
Konflikthåndtering for salgsmedarbejderen
Hvad kan du efter at have fulgt dette kursus? Deltageren kan håndtere vanskelige kunder ved at anvende teknikker til konflikthåndtering. Deltageren kan, ud fra kendskabet til egne styrker og begrænsninger, vurdere hvornår en konflikt er uundgåelig og kender teknikker til at håndtere konflikter, der ikke umiddelbart kan løses.