
Rasmus, HTX elev i Aars
Du benytter en browser som er forældet.
Du kan benytte en anden browser for at få den optimale oplevelse, vi anbefaler følgende: Google Chrome, Microsoft Edge, Firefox eller Opera. Luk denne besked
Vores elever på htx brænder for naturvidenskab og teknologi. De har også stået overfor et valg, før de kunne sætte sig godt tilrette i et klasselokale her på skolen.
Flere af dem har valgt at dele deres overvejelser omkring valg af uddannelsesretning, uddannelsessted, fremtidsdrømme og om det sociale liv her på skolen.
Vi tog en snak med Julie om, hvorfor hun valgte at tage en htx i Aars og hendes fremtidsdrømme.
Læs med her og se, hvad hun svarede — måske kan det inspirere dig til samme overvejelser?
Vi tog en snak med Oscar om, hvorfor han valgte at tage en htx i Aars og fremtidsdrømme.
Læs med her og se, hvad han svarede — måske kan det inspirere dig til samme overvejelser?
Emma drømmer om at læse medicin og blive læge. Læs mere her om Emmas vej til drømmejobbet og livet på skolen.
Kathrine har valgt at gå på htx i Aars og drømmer om at blive dyrlæge. Læs her, hvordan Kathrine oplever skolen, hvilke indtryk hun havde, da hun startede og hvad hun vil fremhæve ved HEG.
Lasse Hummeluhr er 20 år gammel og gik på htx på linjen Computer Science. Læs her, hvad Lasse laver nu, hvor han er færdig med htx.
Vi tog en snak med Nanna om, hvorfor hun valgte at tage en htx i Aars, og om hendes fremtidsdrømme.
Vi tog en snak med Julie om, hvorfor hun valgte at tage en htx i Hobro og hendes fremtidsdrømme.
Læs med her og se, hvad hun svarede — måske kan det inspirere dig til samme overvejelser?
Vi tog en snak med Julia om, hvorfor hun valgte at tage en htx i Hobro og hendes fremtidsdrømme.
Læs med her og se, hvad hun svarede — måske kan det inspirere dig til samme overvejelser?
Vi tog en snak med Mathilde i efteråret 2019 omkring valg af uddannelse. Mathilde er godt i gang med en htx med studieretningen Bioscience her hos os. Vi stillede skarpt på de spørgsmål, som vi ved, mange andre unge sidder med, når de skal vælge uddannelse. Det blev også til en snak om drømme og hvad hun vil bruge sin uddannelse til i fremtiden.
Efter min eksamen havde jeg to sabbatår – jeg fik et arbejde som produktionsmedarbejder på GPV International A/S, samt var svømmetræner i Aars og livredder i Farsø, hvor jeg sparede op til en god lang rejse samt det kommende studieliv.
Min årgang på htx havde nogle gode studiemiljøer i klasserne, og jeg fik en masse gode venner. Lærerne var nede på jorden og gode til at tage sig tid til at forklare emner dybere, hvis man ikke forstod det, og det samme var mine klassekammerater. Vores klasselærer var også god til at håndtere kriser i klassen, så alle blev retfærdigt behandlet. Derudover kom vi på fornavn med kantinedamerne grundet vores daglige besøg :)
Jeg husker HEG for den virkning lærerne har haft på mig som person. Jeg var i starten en uengageret og vred 17-årig teenager, der manglede ambitioner i livet. Undervejs er jeg blevet forvandlet til et målrettet og nogenlunde engageret voksent menneske takket være den modstand og hjælp, som lærerne, af egen vilje, har givet mig. Specifikt under SRP-perioden viste mine to vejledende lærere stor interesse for mit ualmindelige emne og var vigtige for mit engagement til et projekt, der endte med et fantastisk resultat. Dette var også tilfældet i programmering og Teknikfaget udvikling og produktion.
Det var en kæmpe fordel for mig, da jeg påbegyndte min videregående uddannelse på Aalborg Universitet, at jeg i gymnasiet havde været vant til projektbaseret læring – og ofte som gruppearbejde. Det skyldes, at ingeniørstudierne på AAU ligeledes gør brug af PBL (Problem- og projektbaseret læring). I mit job som ingeniør gør jeg stadig i høj grad brug af denne tankegang, når vi skal løse diverse klimaudfordringer.
Fordi der er mange uddannelser samlet ét sted, er der mange forskellige typer af mennesker, der alle har kunnet bidrage til at udvide min horisont. Jeg vil huske HEG for engagerede undervisere, der så os studerende som hele mennesker. Det var muligt at få sparring til andet end det faglige, hvilket jeg havde behov for, og der havde jeg den bedste underviser som et sikkerhedsnet.