Benyt en anden browser for at få den optimale oplevelse.

Du benytter en browser som er forældet.
Du kan benytte en anden browser for at få den optimale oplevelse, vi anbefaler følgende: Google Chrome, Microsoft Edge, Firefox eller Opera.    Luk denne besked

Gå til indholdet
Uddannelser Mere fra HEG
HUK Logo
Søg
Skriv eksempelvis uddannelse, adgangskrav til murer, kontakt etc.

Type

Kategorier

It & kundekontakt

AMU 49086

Anvendelse af leanværktøjer i produktionen

Aars Hobro

Formålet med kurset er at arbejde i praksis med lean principper. Deltagerne arbejder sammen i grupper omkring en arbejdsproces efter deres eget valg. Vi krydrer dagene med små pauser eller afbræk med fx samarbejdsøvelser. De første 3 dage drypper vi ideer og værktøjer fra Lean ind. Grupperne arbejder med det enkelte værktøj og afprøver/tager stilling til, hvordan det værktøj kan skabe en forbedring i deres arbejdsproces. De sidste 2 dage arbejder grupperne med deres "svendestykke". Torsdagen går med at grupperne laver deres "svendestykke", deres forslag til forbedringer, og hvordan forbedringerne kan realiseres i praksis. Fredag præsenterer gruppernes deres forslag for holdet. Afslutningsvis skal vi også bruge en time på at lave en lille AMU prøve, hvor holdet i grupper samler op på den viden, de har fået i løbet af ugen. Grupperne deler til sidst deres tanker med holdet. Efter denne prøve kan alle deltagere få deres AMU bevis. I praksis kan ugen fx. forløbe som følger: Dag 1: Lean grundprincipper - og noget om hvordan vi som mennesker håndterer forandringer. Dag 2: Status: Deltagerne arbejder i grupper og laver overblik over de arbejdsgange, som de er en del af, og identificerer problemer/forbedringspunkter. Dag 3: Mulige lean løsninger introduceres: Fx. 5S, 7 spildformer. Dag 4: Grupperne arbejder på deres "svendestykke": Hvad der kan forbedres, og hvordan det kan forbedres. Dag 5: Grupperne præsenterer deres "svendestykke" for holdet.   Lånt godkendelse af EUC Nordvest.

AMU 21985

AI til merkantile arbejdsopgaver, basal

AI, ChatGPT og billedredigering for begyndere Kom godt i gang med AI-værktøjer som ChatGPT. Du vil blive forbløffet over, hvor let det er - samtidig med du bliver langt mere effektiv. På kurset vil du arbejde med ar skabe tester, præsentationer og billeder via AI-værktøjer. Og du vil få styr på etiske og juridiske forhold såsom GDPR, datasikkerhed og kildekritik. Kurset retter sig som alle, der arbejder med tekster, præsentationer og billeder - uanset om det er i forbindelse med salg, kommunikation eller andre administrative funktioner.

AMU 21985

AI til merkantile arbejdsopgaver, basal

Hobro

AI, ChatGPT og billedredigering for begyndere Kom godt i gang med AI-værktøjer som ChatGPT. Du vil blive forbløffet over, hvor let det er - samtidig med du bliver langt mere effektiv. På kurset vil du arbejde med ar skabe tester, præsentationer og billeder via AI-værktøjer. Og du vil få styr på etiske og juridiske forhold såsom GDPR, datasikkerhed og kildekritik. Kurset retter sig som alle, der arbejder med tekster, præsentationer og billeder - uanset om det er i forbindelse med salg, kommunikation eller andre administrative funktioner.

AMU 49376

Samarbejde i teams

Aars

Formålet med kurset er at forbedre samarbejdet i teamet og med kolleger. Deltagerne arbejder derfor sammen i forskellige sammensætninger og får diskuteret med udgangspunkt i de ideer og værktøjer, som de bliver præsenteret for. Diskussionerne handler om deltagernes dagligdag, og hvordan samarbejdet kan blive bedre, så vi når vores mål og trives godt, mens vi arbejder henimod målene. Dagene bliver krydret med en del samarbejdsøvelser. Også her skal vi afslutningsvis bruge en time på at lave en lille AMU prøve. Her får en lille case, en situation (ca. 10 linjer), hvor holdet i grupper diskuterer situaationen, og hvordan den viden, de har fået i løbet af ugen, kan bruges til at forbedre samarbejdet. Grupperne deler til sidst deres tanker med holdet. Efter denne prøve kan alle deltagere få deres AMU-bevis. I praksis kan de 2 dage fx. forløbe som følger: Dag 1:  Om teams, mål, gruppedynamik, roller (fx. Belbins teamroller) Dag 2:  Om kommunikation og feedback.   Godkendelsen er lånt af EUC-Nordvest.

Se alle kurser inden for It & kundekontakt

Sociale medier

AMU 49556

Anvendelse af sociale medier i virksomheden

Aars Hobro

Hvad kan du efter at have fulgt dette kursus? Lær at bruge sociale medier til at markedsføre og brande virksomheden. På kurset lærer du om sælgende tekster, gode billeder, brug af konkurrencer, kundeservice mm.  

AMU 47341

Sociale medier som kommunikations-kanal i detail

Aars Fjernundervisning

Hvad kan du efter at have fulgt dette kursus? Efter uddannelsen kan deltageren vurdere relevansen i anvendelsen af sociale medier i detailhandlen. Deltageren kan bruge sociale medier til at udveksle informationer, nyheder og dele viden imellem medarbejderne og kunderne.

AMU 40995

Nye kunder via viral markedsføring

Aars

Hvad kan du efter at have fulgt dette kursus? Deltageren lærer at anvende viral markedsføring til at styrke virksomhedens online markedsføringsindsats. Der arbejdes med forskellige virale markedsføringsmedier og -kanaler, bl.a. sociale netværk, nichesites, communities, blogs mm. Deltageren kan placere/uploade markedsføringskampagnen i de relevante medier.

AMU 49786

Sociale medier som markedsføringskanal

Aars

Kurset er et splitkursus, hvor undervisningsdagene foregår hhv. d. 25/9-23 og 25/10-23. Efter kurset kan du udarbejde og udføre markedsføringsaktiviteter på de sociale medier ved hjælp af viden om forskellige sociale medier, analyse af målgruppe, samt indsamling og analyse af data. Du kan tilpasse markedsføringen og valg af sociale medier efter den målgruppe, som er i fokus og du kan bruge relevant data til optimering af aktiviteterne. Du vil bl.a. stifte bekendtskab med de mest relevante sociale medier, SOME strategi og Content Markedsføring. Fokus er på at tiltrække og fastholde kunder.

Sprog & kommunikation

AMU 49824

Konflikthåndtering, kommunikation og adfærd

Hobro Aars

Formålet med kurset er at være bedre klædt på til at forstå, håndtere og udnytte situationer, hvor mennesker er uenige. Vi ser på hvad der sker, når mennesker bliver pressede og - måske uden at ville det - optrapper konflikter. Fokus er på, hvad vi kan gøre for mest hensigtsmæssigt at bidrage til at nedtrappe konflikter. Vi vil tale om eksempler fra dagligdagen i virksomheden, og om hvordan begge parter har mulighed (og ansvar) for at samarbejde konstruktivt.

AMU 44979

Engelsk på jobbet - for begyndere

Aars

Det er ikke til at komme udenom: Engelsk sniger sig ind over det hele. På kurset arbejder vi med typiske arbejdssituationer, hvor man kan have brug for et basalt engelsk ordforråd. Og så øver vi os sammen med andre, der sikkert heller ikke føler sig helt trygge ved det engelske sprog.

AMU 47671

Faglig skrivning (RKV GLU realkompetencevurdering)

Aars

På dette kursus arbejder du med at få din viden fra den Grundlæggende Lederuddannelse omsat til en skriftlig opgave, som kan føre til dit første fag på lederakademi. "Ledelse i praksis". 

AMU 49262

Brug af Lean i teams

Aars

På dette kursus introduceres du til teamets rolle i lean, og lærer at skabe sammenhæng mellem teamets arbejde og lean, og derigennem få eget team til at understøtte virksomhedens brug af lean. Du får viden om, hvor teams og samarbejde i teams kan understøtte virksomhedens anvendelse af lean.   Lånt godkendelse fra EUC-Nordvest.

Se alle kurser inden for Sprog & kommunikation

Kundeservice & mødet med kunden

AMU 40003, 45389

Mødet med kunden - trin 2

Aars

Hvad kan du efter at have fulgt dette kursus? Kurset er for dig, der ønsker at forbedre dine kompetencer indenfor kundekontakt. Kunden oplever oftest dig som den, der løser problemer i tilspidsede situationer. Den oplevelse gør, at relationen mellem du og kunde er meget tillidsbaseret. Den tillid kan bruges til mersalg og til at udbygge den gode relation, således at kunden bliver knyttet endnu tættere til virksomheden. Tanken er ikke at du skal til at være sælger! Tanken er, at du kan anvende sin relation med kunden til at åbne døren for mersalg. Du lærer at varetage den indledende kontakt til kunden på en positiv måde, og lytte til kundens behov og forventninger. Du lærer at gennemføre salg, herunder bruge teknikker til at afslutte salg og til at afslutte kontakten på en positiv måde. Du lærer at arbejde med grundlæggende salgsteknikker, løse konflikter og behandle reklamationer.

AMU 45261

Mødet med kunden - trin 1

Aars

Hvad kan du efter at have fulgt dette kursus? Kurset er for dig, der ønsker at forbedre dine kompetencer indenfor kundekontakt. Kunden oplever oftest dig som den, der løser problemer i tilspidsede situationer. Den oplevelse gør, at relationen mellem du og kunde er meget tillidsbaseret. Den tillid kan bruges til mersalg og til at udbygge den gode relation, således at kunden bliver knyttet endnu tættere til virksomheden. Tanken er ikke at du skal til at være sælger! Tanken er, at du kan anvende sin relation med kunden til at åbne døren for mersalg. Du lærer at varetage den indledende kontakt til kunden på en positiv måde, og lytte til kundens behov og forventninger. Du lærer at gennemføre salg, herunder bruge teknikker til at afslutte salg og til at afslutte kontakten på en positiv måde. Du lærer at arbejde med grundlæggende salgsteknikker, løse konflikter og behandle reklamationer.